AJÁNDÉK Mindkét játékos azt élvezi, ha tempós labdamenetek váltják egymást, amiben a két fél kellemesen kimerül, miközben közösen fejlődnek. Ez a partnerség jellemzi a kontrollingot is, ahol a kontroller a cégvezető partnere: javaslatot tesz neki pénzügyi változtatásokra, útbaigazítja, segít megtalálni a vállalat kiaknázatlan lehetőségeit, a döntés viszont a vezetőé. Akár a squasht, a kontrollingot is a …
Kategória tár:Uncategorized
Ez a módszer segít, hogy lásd a céged várható profitját
AJÁNDÉK Az első számolás viszonylag könnyűnek hangzik: megnézed, hogy az eladásra szánt terméknek mennyi a beszerzési és/vagy előállítási költsége, és hogy mennyiért adod el. A kettőnek a különbsége adja a profitot. Az első jellemző hiba, hogy itt sokan kihagyják a képletből az alkalmazottakat: számold ki, hogy egy termék előkészítésén hány munkaórát dolgoznak a kollégák, ennek …
„Ez a módszer segít, hogy lásd a céged várható profitját” bővebben
Neked megérte egyáltalán a Black Friday?
AJÁNDÉK Minden olyan értékesítési akciót teljes mellszélességgel támogatunk, ami bevételnövekedést eredményez, viszont minden ilyen esemény tudatos előkészületet igényel. A Black Friday sikere is ezen múlik, és szeretnénk mankót adni a kezedbe, amivel utólag értékelheted a tavalyit, és felkészülhetsz a 2020-as akcióra. Először is bele kell nézni a korábbi számokba, hogy nyomon tudd követni, mekkora energiát …
Nem kapkodnak a terméked után? Lehet, hogy itt az idő váltani…
AJÁNDÉK Üzletben a jövedelmezőségnek és korrektségnek van helye, nem az érzelmeknek. Ha egy terméket éveken keresztül büszkén tartottál a céged díszpáholyában, de már nem vonzza a vevőket úgy, mint korábban, könnyen lehet, hogy ideje érzékeny búcsút venni tőle. Sokszor eshetsz abba a hibába, hogy nem a termékben keresed a problémát, hanem külső tényezőkre hivatkozol. Ilyenkor …
„Nem kapkodnak a terméked után? Lehet, hogy itt az idő váltani…” bővebben
Hogyan tervezz a cégeddel, ha jön a válság?
AJÁNDÉK Nem áll szándékunkban riogatni, de pénzügyi szektorban dolgozó cégként muszáj beszélnünk arról, hogyan lehet felkészülni a nehezebb időszakra. A legjobb védekezési mechanizmus (nem, nem a támadás, hanem) a megelőzés. Sokkal jobb előre tervezni, mint utólag reagálni a krízisre. A pénzügyi óvatosság gazdaságilag gyümölcsöző időkben is fontos, ilyenkor pedig különösen érdemes megfontoltan kezelni a befektetéseinket. …
Egy sokkoló hiba, amiért számos nagyvállalat elbukik
AJÁNDÉK Követheted a hétköznapokban a céged teljesítményt, a havi záráskor figyelheted a mutatókat, de előre kidolgozott stratégia nélkül a vállalatod kiszolgáltatottja a gazdasági és ipari változásoknak. Elég az elektronikai szektort alapul venni, ahol a termékek életciklusa rendkívül rövid, ezért mindig két lépéssel előre kell gondolkodni, figyelve a piacot. Milliárdos árbevételű cégek is pillanatok alatt utcára …
„Egy sokkoló hiba, amiért számos nagyvállalat elbukik” bővebben
3 pénzügyi tanács 2020-ra
AJÁNDÉK 1, Kövesd a vásárlóid igényeit! Ha jelentős bevétel növekedést terveztél erre az évre, együtt kell rezonálnod a piaccal. Vedd észre, hol rozsdásodtak be akár az eladási technikáid, akár a kínálatod, és a cég mely területén kell megolajozni a csavarokat. Legyen kész stratégiád hosszú távra, de folyamatosan figyeld, hogy alakul a piac, mik az aktuális …
Miért buknak el a spontán cégvezetők, és miért lesz sikeres a tudatos vállalkozó?
AJÁNDÉK Ha van favorit terméked, bízunk benne, hogy azért a szíved csücske, mert jól teljesít a piacon, és nem azért, mert hiszel benne, hogy egyszer még sokat fog érni. Ha látni szeretnéd, hogy adott áru mennyire versenyképes a piacon, meg kell nézned a terméked életgörbéjét. Iparágtól függetlenül, minden egyes termék illetve szolgáltatás esetében jól érzékelhető …
„Miért buknak el a spontán cégvezetők, és miért lesz sikeres a tudatos vállalkozó?” bővebben
Mi a céged jövője? Nyugi, csak semmi hókusz-pókusz!
AJÁNDÉK Helyette meginterjúvol, hogy idáig mik a tapasztalataid, hogyan alakulnak a céges számok, mik a kitűzött célok, és hányat sikerült idáig kipipálni. Ez csak a jéghegy csúcsa, de mindig ez a kiindulópont. Ezután a piacot vesszük górcső alá, hogy lássuk, milyen a tendencia, és ügyfelünk terméke mennyire versenyképes. Ezután, látva a cég működését, rátalálunk az …
„Mi a céged jövője? Nyugi, csak semmi hókusz-pókusz!” bővebben
Készen állsz, hogy megtervezzük a céged jövőjét?
AJÁNDÉK Egy vállalat vezetőjének felülről, üzleti madártávlatból kell látnia a céget. Tudnia kell priorizálni, sorrendbe tenni a feladatokat, és ez alapján kiválasztani, mire mennyi időt és energiát fektet – ez részben menedzsment készségeket igényel. A sikeres nagyvállalatok nem az apró-cseprő teendőkre koncentrálnak, hanem szelektálnak, és tudják, az adott időszakban mi kerüljön fókuszba: ha ez éppen …
Hogyan lásd át a pénzügyeidet úgy, mint a multik?
AJÁNDÉK Kívülről úgy tűnhet, hogy a cégvezetőnek nincs más dolga, mint megszámolni az összekötegelt nyomtatott Deák Ferenceket. Mi viszont pontosan tudjuk, mennyi rohangálással, idegbajjal és teendővel jár egy vállalat vezetése. A pénzt tudni kell megszámolni, de arra már kevesebben figyelnek oda, hogy értsék, miért annyi az adott hónap bevétele, mi hozza a nyereség javát, és …
„Hogyan lásd át a pénzügyeidet úgy, mint a multik?” bővebben
Nyomába eredünk a veszteséges termékednek!
AJÁNDÉK Úgy látod, hogy valamiért nem hozza a várt jövedelmet egy adott terméked? Pénzügyesként a legegyszerűbb tanácsunk, hogy ha nem nyereséges az áru, alakítsd át, vagy szüntesd meg, és vond ki a piacról. Persze előfordulhat, hogy hosszú távon kezd pénzt hozni egy terméked, vagy éppen egy veszteséges terméked más hosszútávú, stratégiailag fontos cél eléréséhez kell. …