Nem áll szándékunkban riogatni, de pénzügyi szektorban dolgozó cégként muszáj beszélnünk arról, hogyan lehet felkészülni a nehezebb időszakra.
A legjobb védekezési mechanizmus (nem, nem a támadás, hanem) a megelőzés. Sokkal jobb előre tervezni, mint utólag reagálni a krízisre.
A pénzügyi óvatosság gazdaságilag gyümölcsöző időkben is fontos, ilyenkor pedig különösen érdemes megfontoltan kezelni a befektetéseinket.
Ipari-kereskedelmi vállalatoknak kritikussá válik a beruházások alapos előkészítése, ennek alappillére a megelőző kalkuláció. Feketén-fehéren látni kell, mekkora kieséssel jár, ha drasztikusan csökken a közeljövőben a vásárlói aktivitás, és mivel jár, ha kevésbé eredményesen tudunk értékesíteni.
Közepes méretű cég esetében is sok millió forintról beszélünk, ezért sem mindegy, mennyire ismerjük egy-egy projekt jövedelmezőségi görbéjét, és elbírja-e a vállalkozás az esetleges profitkiesést.