
Az első számolás viszonylag könnyűnek hangzik: megnézed, hogy az eladásra szánt terméknek mennyi a beszerzési és/vagy előállítási költsége, és hogy mennyiért adod el. A kettőnek a különbsége adja a profitot.
Az első jellemző hiba, hogy itt sokan kihagyják a képletből az alkalmazottakat: számold ki, hogy egy termék előkészítésén hány munkaórát dolgoznak a kollégák, ennek az átlagát vedd hozzá az előállítás költségeihez, tehát a termék darabonkénti gyártásához.
Miután megvan a profit termékenként, azt szorozd fel a várható értékesítési volumennel, ami segít akkor, ha látni akarod, hogy mekkora össz-profitot fog várhatóan termelni a céged pl. egy hónapban.
Mindig tervezd és mérd a céged teljesítményét, és tudd, hogy miből ered a profit, és hol folyik el a vállalat pénze. Persze sok változó közrejátszik, de ez az egyszerű képlet segít, hogy egy nagyjábóli képet kapj a vállalkozásodról.