Ha van favorit terméked, bízunk benne, hogy azért a szíved csücske, mert jól teljesít a piacon, és nem azért, mert hiszel benne, hogy egyszer még sokat fog érni. Ha látni szeretnéd, hogy adott áru mennyire versenyképes a piacon, meg kell nézned a terméked életgörbéjét.
Iparágtól függetlenül, minden egyes termék illetve szolgáltatás esetében jól érzékelhető a felfutási szakasz, a csúcs (remélhetőleg ekkor lesz a cégvezető személyes kedvence a termék), végül a kereslet fokozatosan, esetenként zuhanásszerűen visszaesik.
A termékjövedelmezőség kulcsfontosságú adat, amit minden vállalatnak követnie kell. Ez nem egy olyan rutinművelet, mint az autószervíz, amit évente egyszer megejtünk. Látni kell, hogy a terméked életgörbéje milyen stádiumban van, milyen mértékű felfutásra számíthatsz, hogy lehet a kínálatod minél nyereségesebb.
Biztosak vagyunk benne, hogy te is szeretnéd tudni, hogy a cégeddel szemben támasztott elvárásaid indokoltak-e az adott piaci feltételek mellett. A tudatosság az, ami megkülönbözteti a sikerre, és a hosszú távon bukásra ítélt cégvezetőt.