Követheted a hétköznapokban a céged teljesítményt, a havi záráskor figyelheted a mutatókat, de előre kidolgozott stratégia nélkül a vállalatod kiszolgáltatottja a gazdasági és ipari változásoknak.
Elég az elektronikai szektort alapul venni, ahol a termékek életciklusa rendkívül rövid, ezért mindig két lépéssel előre kell gondolkodni, figyelve a piacot. Milliárdos árbevételű cégek is pillanatok alatt utcára kerülhetnek, ha nem látják merre tartanak, vagy képtelenek időben reagálni az iparág változásaira.
Szép példákat látunk arra, amikor hatodik érzékkel, különösebb tudatosság nélkül ível fel egy vállalkozás pályája, de ahogy a mondás is tartja: magasról lehet csak igazán nagyot esni.
A kontrolling célja az, hogy ne kérészéletű legyen a céged sikere, és zökkenőmentesen tudj reagálni, ha fordul a szélirány. Mert pontosan emiatt lehet egy cég piacvezető évtizedeken keresztül, és ennek hiányában dőlnek össze akár ígéretes nagyvállalatok is.