Minden olyan értékesítési akciót teljes mellszélességgel támogatunk, ami bevételnövekedést eredményez, viszont minden ilyen esemény tudatos előkészületet igényel. A Black Friday sikere is ezen múlik, és szeretnénk mankót adni a kezedbe, amivel utólag értékelheted a tavalyit, és felkészülhetsz a 2020-as akcióra.
Először is bele kell nézni a korábbi számokba, hogy nyomon tudd követni, mekkora energiát fektettél egy-egy termék reklámozásába, mennyire volt kelendő, és egy 30-40%-os árengedmény esetében mekkora plusz bevételre és hasznonra számíthatsz. Ez az alapja annak, hogy magabiztosan vághass bele a Black Friday-be.
Ha jól vezeted a nyilvántartást, rendelkezésre állnak a részletek, gyakorlatilag fekete-fehéren láthatod, hogy alakulnak adott periódusok. Sajnos nem elég az, hogy a könyvelő lekönyveli, hogy augusztusban beszereztél egy hatalmas készletet, amit elkezdtél értékesíteni a Black Friday ideje alatt. Nem lesz konkrét az eredmény, nem látsz tucatnyi fontos változót, és végeredményben a számolásod távol lesz a valóságtól.
Kellenek a termékcsoportonként elérhető adatok, hogy mennyit értékesítettél, szükséged lesz a beszerzési árakra, és a termékspecifikus költségekre is.
A Black Friday után mérd vissza, hogy a kitűzött terved hogyan valósult meg. Előbb tervezés, utána kivitelezés, majd visszamérés. Ez a hármas eljárás a kulcsa, hogy a Black Friday-t tudatos üzleti döntések mentén vezesd végig. Ne engedd, hogy egyszerűen csak történjenek veled az események. aztán “majd valahogy lesz”..