fbpx

Mennyire fontosak a céged mutatói?

AJÁNDÉK Értelmezd a céged mutatóit, de nem baj ha nem érted 100%-ig. A te feladatod az, hogy kövesd szemmel a változását!  Nem hiszünk abban, hogy egyetlen egy szám tükrözi egy vállalat sikerének mértékét, de ha választani kellene, a ROI nagyon közel áll ehhez.  A ROI-n (Return on Investment, azaz befektetési megtérülés) keresztül láthatod, hogy a …

Befektetsz vagy csak költesz?

AJÁNDÉK Amikor az ügyfeleink tanácsot kérnek, hogy befektessenek-e új eszközökbe, fejlesztésekbe, megfontoltságot javaslunk nekik. Például nem érdemes tízmilliókat költeni egy olyan ügyviteli szoftverre, ami nem is biztos, hogy a végén jó szolgálatot tesz majd.  A különböző cégek értékesítői profin rábeszélnek, és megígérik az ügyfélnek, hogy az egekig repíti a vállalkozásukat. Neked az a dolgod, hogy tesztüzembe …

A “jól van az úgy” hozzáállásról röviden

AJÁNDÉK Lépést kell tartanod a gyorsuló fejlődéssel, és nyitni az olyan döntéstámogató eszközök felé, mint a kontrolling, ami versenyelőnyt biztosít neked.  Már nagyapád is a könyvelődtől kért tanácsot? Érthető a bizalom, de azóta eltelt pár év, és a könyvelődnek nem feladata, hogy rálásson a vállalkozásod működésének konkrét részleteire.  A buszsofőrtől sem kérdezed meg, hogy miért …

Ne aggódj, ha eleinte nem tökéletes a vállalkozásod!

AJÁNDÉK Egy vállalkozás indulásánál hihetetlenül sok olyan tényező jön a képbe, amire nem számítasz. Ezek a váratlan dolgok általában plusz kiadás formájában jelentkeznek, ezért jó, ha van tartalékod, amihez ilyenkor nyúlhatsz. Hogy számszerűsítsük, ha az éves költségedet egymillió forintra saccolod, nagyon könnyen lehet, hogy végül akár 2-3 millió forint is lesz a valós kiadás. Induláskor …

Két opció: haladsz felfelé, vagy visszagurulsz

AJÁNDÉK Minden vállalkozónak a startpisztoly eldördülésekor egy fontos kérdést kell feltennie magának: milyen értéket képviselek, ami miatt érdemes tőlem vásárolni?  Ez a hosszú távú vízió az, ami a beton alapját képezi a cégednek, erre az értékre kell “felhúznod” az egész üzletet. Mivel a körülmények folyamatosan változnak, látnod kell, merre tartasz, és nem elég a jövő …

Ezért buknak el a 2-3 milliárdos cégek

AJÁNDÉK Egy éves szinten 2-3 milliárd forintnyi bevételt termelő vállalat már rendelkezik olyan erőforrásokkal, amivel bőven túl tudja szárnyalni a kicsiket, akiknek még a hétköznapok túlélése a cél. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a növekvő cégeknél az irányítási módja megragad a kisvállalkozások szintjén: a főnök hoz döntést mindenben, esetleg néhány területre felvesz vezetőket, de lényegében …

Egy számolással egymillió forintot kerestünk ügyfelünknek – egyetlen üzleten.

AJÁNDÉK Pár hónapja az egyik ügyfelünk izgatottan keresett fel: egy akkora volumenű megrendelést kapott, ami a cége éves árbevételének az egyhatodát kiteszi! Mivel korábban nem teljesen értette, miért gyengébb pénzügyileg az elvártnál, górcső alá vettük a vállalkozását, hogy ennek okát felderítsük és megszüntessük. Az elemzésekből világosan kitűnt, hogy sajnos alulárazta magát, ami pedig csupán a …

Növekedési problémák: amikor a “gyerek” a fejed fölé nő

AJÁNDÉK Sokszor halljuk ügyfeleinktől, hogy a cég növekedésével a mindennapos rohangálás állandóvá vált, és a további fejlődésre, a vállalati folyamatok irányítására szinte alig marad idejük.  A kis és középvállalkozásoknál ez azért veszélyes, mert a vezető szépen lassan visszahúzódik az irányító pozícióból, és a cég mindenesévé válik, aki papírmunkától kezdve árubeszerzésig szinte minden kisebb-nagyobb ügyet intéz.  …

Mikor növeld a cégértékedet?

AJÁNDÉK A cégérték növelésre legtöbbször azok a vállalatvezetők koncentrálnak, akik idővel, vagy akár minél hamarabb eladnák a céget. Ilyenkor az alapterv az, hogy a cégvezető felépít, és működtet egy sikeres, láthatóan növekvő üzletet, aztán a megfelelő pillanatban a megfelelő összegért továbbadja. Nagy potenciál van ebben az üzletpolitikában, hiszen a sikeres startupokat komoly pénzekért veszik meg …

Költség és kiadás: tartsd őket szemmel!

AJÁNDÉK Ezzel nincs is probléma, viszont rossz feladat-elosztásból vagy elégtelen szervezeti működésből is adódhat, hogy  kevésbé nő a bevételed, mint ahogy az értékesítés alapján várnád. Ilyenkor érdemes megvizsgálni, hol folyik el a pénz, hol ér veszteség, hol nem térülnek meg a költségeid. Ha a mérések szerint az egyik ügyfélnél nem “jön vissza” a termék ára, …

A rideg valóság, avagy melyik terméked veszteséges?

AJÁNDÉK Ezzel nincs is probléma, viszont rossz feladat-elosztásból vagy elégtelen szervezeti működésből is adódhat, hogy  kevésbé nő a bevételed, mint ahogy az értékesítés alapján várnád. Ilyenkor érdemes megvizsgálni, hol folyik el a pénz, hol ér veszteség, hol nem térülnek meg a költségeid. Ha a mérések szerint az egyik ügyfélnél nem “jön vissza” a termék ára, …

Forintra pontosan tudod a profitod?!

AJÁNDÉK Kérdésünk azonban nem a jelenlegi, hanem a következő hónapban, a fél, vagy akár két év múlva esedékes jövedelemre vonatkozott. “Hát, őő, legalább kétszer annyi mint most!” Érezhető, hogy itt már kevésbé konkrét és magabiztos a válasz. Ha nem tudod előre, mennyi pénzt termelsz a jövőben, az üzleti terved stabil lábak helyett kérdőjelek görbületén áll. …