Mikor növeld a cégértékedet?

Kiknek, és miért fontos, hogy vállalkozásuk értéke, ergo a piaci ára minél nagyobb legyen? Tudatos üzletpolitika a cégérték növelése.

A cégérték növelésre legtöbbször azok a vállalatvezetők koncentrálnak, akik idővel, vagy akár minél hamarabb eladnák a céget. Ilyenkor az alapterv az, hogy a cégvezető felépít, és működtet egy sikeres, láthatóan növekvő üzletet, aztán a megfelelő pillanatban a megfelelő összegért továbbadja.

Nagy potenciál van ebben az üzletpolitikában, hiszen a sikeres startupokat komoly pénzekért veszik meg nagyvállalkozók, a korábbi tulajdonos pedig akár befektethet egyre nagyobb projektekbe – ez a folyamat pedig rendszeres bevételnövekedést eredményezhet.

Az új cégvezető megvizsgálja, mennyire tudja az átmeneti időszakot, azaz a tulajcserét zökkenőmentesen kézben tartani. 

Emellett kér egy tűpontos beszámolót a cég történetéről, ami tükrözi, merre halad a vállalkozás szekere, és releváns mutatókkal és adatokkal egy teljes képet kap a cég felvásárlója, mekkora lehetőség rejlik az adott befektetésben.

De olyan vállalkozó is akad, aki akár az alvállalkozók, akár az ügyfelek felé cége stabilitását annak értékével támasztja alá – ezért fektet arra nagy hangsúlyt, hogy ez a szám minél magasabb legyen.

Van 30 másodperced? Töltsd ki a kvízemet, hogy jogosult legyél egy 30 perces ajándék konzultációra! Tapasztald meg a kontrolling előnyeit és láss tisztán a pénzügyeidben!