Minden vállalkozónak a startpisztoly eldördülésekor egy fontos kérdést kell feltennie magának: milyen értéket képviselek, ami miatt érdemes tőlem vásárolni?
Ez a hosszú távú vízió az, ami a beton alapját képezi a cégednek, erre az értékre kell “felhúznod” az egész üzletet.
Mivel a körülmények folyamatosan változnak, látnod kell, merre tartasz, és nem elég a jövő havi bevételre fókuszálni. Tudatosan rögzítsd a fejedben, mik azok a mérföldkövek, amiket szeretnél elérni, és egy idő után már automatikusan ahhoz fogod rendelni a gondolataidat, a napi tennivalókat, és ami a legfontosabb, az erőforrásaidat is.
Egy példával élve: ha biciklizel és tudod, hogy hamarosan fel kell tekerned a hegyre, elkezdesz felgyorsítani, mert kell a lendület. Lehet, hogy mások hülyének néznek, hogy hova rohansz, de te tudod, hogy nem elég két méterrel az emelkedő előtt beletaposni.
Hogy a példánál maradjunk, az emelkedőn nem fogsz tudni megállni: vagy haladsz felfelé, vagy visszagurulsz.
Természetesen lehet középszerű vállalkozást igazgatni, ahol minden hónapban külön stressz, hogy elegendő profitot hoz-e a biznisz, de neked ne ez legyen az üzletpolitikád. Láss és tudatosan tervezz is előre!