Két opció: haladsz felfelé, vagy visszagurulsz

Vízió, és hosszú távú terv nélkül szinte lehetetlen sikerre vinni egy vállalkozást. Ne ess ebbe a hibába, és tisztázd le idejében, merre tartasz - és haladj is afelé.

Minden vállalkozónak a startpisztoly eldördülésekor egy fontos kérdést kell feltennie magának: milyen értéket képviselek, ami miatt érdemes tőlem vásárolni? 

Ez a hosszú távú vízió az, ami a beton alapját képezi a cégednek, erre az értékre kell “felhúznod” az egész üzletet.

Mivel a körülmények folyamatosan változnak, látnod kell, merre tartasz, és nem elég a jövő havi bevételre fókuszálni. Tudatosan rögzítsd a fejedben, mik azok a mérföldkövek, amiket szeretnél elérni, és egy idő után már automatikusan ahhoz fogod rendelni a gondolataidat, a napi tennivalókat, és ami a legfontosabb, az erőforrásaidat is. 

Egy példával élve: ha biciklizel és tudod, hogy hamarosan fel kell tekerned a hegyre, elkezdesz felgyorsítani, mert kell a lendület. Lehet, hogy mások hülyének néznek, hogy hova rohansz, de te tudod, hogy nem elég két méterrel az emelkedő előtt beletaposni. 

Hogy a példánál maradjunk, az emelkedőn nem fogsz tudni megállni: vagy haladsz felfelé, vagy visszagurulsz.

Természetesen lehet középszerű vállalkozást igazgatni, ahol minden hónapban külön stressz, hogy elegendő profitot hoz-e a biznisz, de neked ne ez legyen az üzletpolitikád. Láss és tudatosan tervezz is előre!