Ezzel nincs is probléma, viszont rossz feladat-elosztásból vagy elégtelen szervezeti működésből is adódhat, hogy kevésbé nő a bevételed, mint ahogy az értékesítés alapján várnád. Ilyenkor érdemes megvizsgálni, hol folyik el a pénz, hol ér veszteség, hol nem térülnek meg a költségeid.
Ha a mérések szerint az egyik ügyfélnél nem “jön vissza” a termék ára, érdemes átdolgozni a stratégiát, módosítani a termékcsomagot, kritikus esetben pedig felszámolni a közös bizniszt. Inkább egy nem esetleg kellemetlen beszélgetés, mint hogy még több veszteséget halmozz fel.
Olyat gyakran látunk, hogy egy ügyféllel való együttműködés igazából hosszú távon térül meg és a kieséssel előre számol a vállalkozó. Az ilyen tudatos üzlet modellnél mindig az a kulcskérdés, hogy mikor és megfelelő mértékben térül-e meg a befektetésünk.
A kontrolling abban tud segíteni, hogy mindezt előre lásd és ne csak a következő lépésekben tudj gondolkodni, így a befektetett munkádból a lehető legtöbb hasznot hozd ki.
Van 30 másodperced? Töltsd ki a kvízemet, hogy jogosult legyél egy 15 perces ajándék konzultációra! Tapasztald meg a kontrolling előnyeit és láss tisztán a pénzügyeidben!