Miért nem nélkülözheti a stratégiát egyetlen vállalkozás sem?

Vajon érdemes időt, energiát szentelned a vállalkozásod tudatos, körültekintő megtervezésére? A válasz egy határozott igen. Miért? Alább ezt a kérdést próbáljuk meg körbejárni – a teljesség igénye nélkül.

A stratégia kidolgozása támogatja a vezetők tudatos döntéseit, válaszolva a következő kérdésekre:

Melyek a céged esszenciális értékei? Milyen alapvető kompetenciákkal kell rendelkeznie a növekedés érdekében? Milyen piacokat és vevőcsoportokat fogsz megcélozni?

Milyen termékekkel és szolgáltatásokkal lépsz fel, és ezek mennyire jövedelmezőek? A siker, amelyre potenciálisan szert teszel, milyen versenyelőnyöket fog generálni számodra?

Milyen módon fogod értékesíteni termékeidet, szolgáltatásaidat? Milyen lényegbeli folyamatoknak, erőforrásoknak és infrastruktúrának kell a rendelkezésedre állnia a sikerelérés érdekében? Milyen financiális eredményeket érsz el?

Rugalmasság és növekedés

A stratégiai tervezés során elkerülhetetlen arról gondoskodni, hogy mindaz, amit lejegyeztek támpontként, hosszú távú, növekedés- és profitbiztosító vezérelvként szolgáljon ugyan, azonban a változó időkre és körülményekre is kellő rugalmassággal tudjon reagálni.

Mivel az üzleti életben is a változás bizonyul az egyetlen állandónak, egyre fontosabb megérteni azt, hogy milyen tendenciák hatnak majd a vállalkozásodra, és mindezekre hogyan reagálsz.

Amennyiben egy cég hosszú távra felvértezte magát egy pontosan kidolgozott stratégiával, lehetővé válik számára, hogy a változó piaci és gazdasági körülmények ellenére megtalálja magának kibontakozási, jövedelmezőségi lehetőségeit.

Vízió és direkció létrehozása a stratégia által

A stratégia megteremti a vállalat működési környezetét, útmutatást kínál a döntéshozáshoz, megalapítja a versenyfeltételeket, rámutat arra, hogy az alkalmazottaknak milyen tapasztalatokra és készségekre van szükségük a vállalat fejlődése érdekében, valamint a marketing és reklámozás pozicionálásához.

A stratégia megalapozása által közös célokat lehet biztosítani a vállalkozás számára. Az irány kijelölésével garantálható lehet az, hogy a cég vezetői és alkalmazottai egyaránt a célok, eredmények és a cégsiker elérése érdekében tegyenek lépéseket.

Kulcsfontosságú, hogy a vállalat minden tagja megértse és ideális esetben: magáévá tegye ezt a gondolkodásmódot. A komoly üzleti stratégia egy sor előnyt kovácsol a vállalkozás számára, az új üzleti lehetőségek megteremtésétől a műveletek korszerűsítéséig és a munkatársak bevonásáig.

Te is szeretnél olyan stratégiát, amivel a vállalkozásodat egy új szintre emeljük? Kérd 35.000 Ft értékű ajándék konzultációmat, ahol segítek megtervezni a tökéletes stratégiát!