Mit tehetsz, ha elakad a vállalkozásod?

Ha úgy látod, hogy elakadt a vállalkozásod, az egyértelműen azt jelenti, hogy válaszút elé érkeztél. A döntésedtől függően fellendülés vár rád, vagy épp ellenkezőleg, esetleg megállíthatatlanul elindulsz a lejtőn.

Na de milyen döntési lehetőségek közül választhatsz, amikor elakad a vállalkozásod? Mutatjuk a lehetséges alternatívákat.

1. Nem teszel semmit

Vannak vállalkozók, akik úgy gondolják, ha nem tesznek semmit, akkor is megoldódik előbb-utóbb az a probléma, ami miatt elakadt a vállalkozásuk, csak ki kell várniuk. Ez az esetek többségében óriási hiba. Egyetlen esetben működhet a kivárás, ha a megrekedést a piac ideiglenes dekonjunktúrája okozza, például ideiglenesen visszaesik az autóipari kereslet. De lássuk be, hogy ritkán áll ilyen egy-egy vállalkozás elakadásának hátterében. Ennél már sokkal gyakoribb, ha személyzeti (HR) problémák húzódnak meg a cég megrekedésének hátterében.

Nem a megfelelő embereket alkalmazza a cég, vagy nem a képességeik szerinti pozícióban, esetleg munkamorálbeli gondokkal küzdő embereket foglalkoztat.

Éppen ezért, ha felmerül benned a gyanú, hogy HR gondok állhatnak a céged elakadásában, akkor lépned kell! Ebben az esetben nem végezhetsz struccpolitikát, ha fel szeretnéd lendíteni a vállalkozásodat.

2. Házon belül próbálod megoldani a helyzetet

Amikor cégvezetőként válaszút elé érkezel, jó döntés lehet, ha összehívod a vállalkozásod legjobb koponyáit egy ötletbörzére. Ennek a megbeszélésnek a célja, hogy feltárjátok az összes cégen belüli problémát, és megkeressétek azt a szűk keresztmetszetet, aminek a megoldása, tágítása a legsürgősebb. Ilyen probléma lehet, ha a cég bevétele stabilan nő ugyan, ám a profit stagnál, vagy még rosszabb, csökken az előző időszakokhoz képest.

Ha sikerült fényt derítenetek ezekre a kritikus pontokra, akkor megfogalmazhatjátok a stratégiát a problémák megoldására.

Azonban a házon belüli probléma-felderítésnek megvan a veszélye is. Minél nagyobb a céged szervezete és bonyolultsága, a munkatársaid annál több olyan dologról tudnak, amiket már rég esélyed nincs követni. Ezek között rendszerint bőven akad olyan is, ami bár neked komoly többlet-költségedbe kerül – nekik viszont egyszerűen nem áll érdekükben ezt felfedni. Kemény? Nos, sajnos ez nagyon gyakran előfordul.

És persze azt se feledd, hogy sok esetben a munkatársaid a saját cégednél nevelkedtek fel, és így csak azt tudják, amit Nálad eddig láttak. Ha rosszul megy a cégednél a szekér, szerinted mennyire fognak tudni segíteni ? Ilyenkor pont olyan munkatársra van (lenne) szükséged, aki érti a dolgát és tudja is, hogyan működnek a dolgok hatékonyan.

3. Kérj külső tanácsadói segítséget!

Egy független külsős szakértő olyan problémákat is megláthat a vállalkozáson belül, amelyekre nem is gondoltatok volna a legjobb kollégáiddal sem. A szakértelmének és tapasztalatának köszönhetően ő már sokszor a felszíni tünetek alapján is meg tudja állapítani, hogy nagy valószínűséggel mi lehet a probléma oka. Azt is mondhatnánk, hogy a külső szakértő a vállalkozások doktora. Mint ahogy betegség esetén te sem kezded el magadat diagnosztizálni és gyógyítani, hanem felkeresel egy szakorvost, ugyanúgy a vállalkozások életében is vannak periódusok, amikor szükség van a külső szakértői segítségre.

Éppen ezért nem szégyen, hanem bölcs döntés külső szakember tanácsadását kérni, amikor azt tapasztalod, hogy elakadt a vállalkozásod!

A jó tanácsadó rengeteg időt és pénzt spórol neked azzal, hogy szinte órák alatt átlátja a céged helyzetét. Arról nem is beszélve, hogy már másoknál is bevált kész megoldási javaslatokat tud tenni.

Tapasztald meg, milyen egy minőségi szakértői tanácsadás! És kérd 35.000 Ft értékű ajándék konzultációdat, hogy még sikeresebb legyen a vállalkozásod!