
Minél nagyobb egy cég, annál nagyobb az értékesítési volumene, annál kevésbé lesz érzékeny a fix költségekre.
Minden terméknek, amit elad a céged, van egy változó költsége – például megveszed tíz forintért, és húszért értékesíted. Amikor elkezd növekedni a cég, egyre kevesebbet kell számolgatni, hogy nem túl magas-e a rezsi, miből fizeted ki az alkalmazotti gárdát.
Utóbbiakat hívjuk fix költségeknek, ami egy sikeres vállalkozásnak nem okoz anyagi terhet, és kevésbé kell sakkozni vele.
Helyette sokkal inkább oda kell figyelni a változó költségre, mint például a terméked vagy szolgáltatásod beszerzési vagy előállítási ára, mert az jelentősebb részét alkotja a kiadásoknak, és folyamatos változásban van. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy a fix költségeket figyelmen kívül lehet hagyni, de a változó kiadások ütőerén jobban rajta kell tartanod a kezedet cégvezetőként.
Amikor a céged még csak bontogatja a szárnyait, még az is fontos, hogy mennyit költesz a papírra a szerződések nyomtatásához, de a hosszabb távú sikeredet az határozza meg, hogy a termékeken mennyit keresel.
Amikor hatalmas haszonkulccsal értékesítesz (ergo pörög a biznisz), olyankor mellékes tényező a kiadás, és kevésbé árérzékeny a céged. Erre a szintre kell feljutni, és minél tovább ott maradni.