Ez a mondás egy vállalat esetében mindig aktuális, hiszen a minimalista hozzáállás általában a lehető legrosszabbkor bosszulja meg önmagát. Akár beszerző, akár szolgáltató részéről egyaránt vékony a jég, amikor próbáljuk mindenből a legolcsóbb megoldást választani. Hiába marketingezel egy terméket, ha a minősége hitvány, hamar elpártolnak a vevők – hacsak nem monopol helyzetben vagy a termékeddel, de ez rendkívül ritka.
Az utóbbi hónapokban sajnos több példát is hallottunk, amikor cégek milliárdos nagyságrendű összegeket fektettek egy-egy szoftverbe, amit végül nem tudtak kihasználni, vagy nem illeszkedett a vállalat rendszerébe. Ekkora bukásból rendkívül nehéz kilábalni. Komoly projekt előkészítést igényelnek a nagy beruházások, és ha mellényúlsz, az olyan, mintha egy kamionnyi pénzt beleszórnál a Dunába.
Ha nem figyeled rendszeresen, hogy mennyire régi a készleted, könnyen kerülhetsz abba a helyzetbe, hogy például lejár a szavatossága, elavul, kukába való. Egy informatikai termékeket forgalmazó cég készlete egyik napról a másikra válhat elavulttá, és ha nem értékesíted időben a raktáron lévő portékát, később nem valószínű, hogy el tudod adni. Mindig figyeld, hogy a készletedre legyen kereslet, és ha látod, hogy változnak a piaci igények, kevesebbet termelj adott cikkből, vagy változtasd meg a kínálatot.